Engagera dig mera!

Engagera dig mera!

På Vården.se kan alla söka, jämföra och boka sjuk- och friskvård. För att framförallt sjukvården ska fungera på bästa sätt är en viktig aspekt att den är effektiv. Är den effektiv får du snabbare och bättre hjälp och samhället sparar pengar som vi istället kan investera i utveckling och förbättring, till exempel forskning.

12 mars 2012 kl 20:36

Engagera dig mera ansikte

Ett sätt att få den effektiv är att få människor att vända sig till rätt ställe. Vad vi på Vården.se vill är precis det – vi vill hjälpa dig som har ett behov att hitta rätt vård, på rätt ställe. Om vi lyckas med detta så kommer sjukvården och friskvården att förbättras för oss alla.

Dela med dig av dina erfarenheter

Med sjukvård och friskvård är det också som med allt annat, det finns bra och det finns mindre bra. Vi tycker att det är en bra sak att så många som möjligt får veta vilka det är som är ger den bästa vården. Det kommer innebära att fler hittar dit och hittar fler dit så är det fler som får bättre sjuk- och friskvård.

Hur brukar du höra talas om till exempel en bra tandläkare? Chansen är ganska stor att det är när du träffar vänner och familj, behöver man en tandläkare så är det ofta någon som känner till en bra. Tack vare internets utveckling kan nu dina vänner och din familjs röst plötsligt höras av hela världen.

Effekten är helt enkelt att du har fått väldigt många fler vänner, många har du inte ens ett namn på men de finns där och de kan tipsa dig om bra saker. Vi vill bli ett sådan plats där folk tipsar om bra saker inom sjukvård och friskvård, för om alla skulle tipsa om bra vårdgivare, då skulle vi garanterat få en bättre vård, eller hur?!

Det är just av det skälet som vi hoppas att du ska gå in på Vården.se och säga vad du tycker för det kommer att hjälpa oss alla.

Ingen är mer engagerad i dig själv än du

Slutligen är vi övertygade om att den som är allra mest engagerad i din sjuk- och friskvård är du själv. Vi upplever idag att en patients tankar och engagemang utnyttjas i för liten utsträckning, något som vi hoppas kunna vara med och förändra.

Vi inser samtidigt att Vården.se är en liten kugge i ett större maskineri och att vi inte är lösningen på alla utmaningar som sjuk- och friskvården står inför. Men någonstans måste vi ju alla börja!

Har du fått hjälp av en bra naprapat på sistone, blev din ögonoperation lyckad eller fick du hjälp av läkaren att bli av med din magsmärta? Gå då in och skriv ett omdöme på Vården.se och berätta för alla om dina erfarenheter. Du kommer då hjälpa andra i samma situation!