Psykiatriska intensivvårdsavdelningen Varberg, Varberg

Om Psykiatriska intensivvårdsavdelningen Varberg, Varberg

Psykiatrisk intensivvårdsavdelning. På avdelningen finns åtta vårdplatser. Här vårdas patienter med olika psykiatriska diagnoser och som behöver psykiatrisk intensivvård. Då det är en intensivvårdsavdelning är målet att hålla en vårdtid på 2,5 dygn. Efter detta skrivs man ut eller flyttas till annan avdelning. Vi arbetar utifrån ett arbetssätt där patienter och personal delas in i grupper, vilket ger mer tid för varje enskild patient. Patient, läkare och omvårdnadspersonal planerar vårdtiden tillsammans.

Hallands sjukhus Varberg, följ skyltar till akutmottagningen - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt
  • Måndag - Söndag Dygnet runt
  • Lördag - Söndag 14:00 - 19:00
Åldersgräns 18 år. För övriga frågor gällande besök, var vänlig kontakta personal på avdelningen.
Allmänpsykiatri, vuxna