Öppet fredag från 07:15

Ultraljudsmottagningen Varberg, Varberg

Vårdcentral Västra Vall, Kvinnohälsovården Varberg, huvudingång, entréplan, skyltning Ultraljudsmottagning

Ultraljudsmottagningen Varberg, Varberg

Kvinnohälsovården i Region Halland erbjuder ultraljudsundersökningar under graviditet - Tidigt ultraljud görs i graviditetsvecka 12-14 för att bekräfta graviditeten samt graviditetslängd och se antal foster. - KUB-kombinerat ultraljud och blodprov görs i tidig graviditet. Det är ett utökat tidigt ultraljud och är ett sätt att ta reda på sannolikheten om ett foster har en kromosomförändring. - Rutinultraljud (RUL) utförs oftast kring graviditetsvecka 18-20. Ett rutinultraljud görs främst för att räkna ut förlossningsdatum, se antal foster och bedöma moderkakans läge. Det görs också en noggrann genomgång av fostrets anatomi för att utesluta grava missbildningar. Alla gravida i Sverige erbjuds att göra ett rutinultraljud under graviditeten.

Informationen uppdaterades 07:03 - 21 jul, 2021

5 / 5

19 aug, 2019 Agnetha W. skrev:

Vill tacka barnmorska Christina för så fantastiskt bemötande förra torsdagen jag fick följa med dottern och denna barnm bemötte oss så fantastiskt vänligt proffesionellt o noga. Helt underbar vill bara att hon ska få veta hur nöjda jag o dottern är TACK♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️

Fredag : 07:15 - 12:00
Torsdag : 07:15 - 16:00