Om du har varit med om något inom vården som du inte är nöjd med kan du lämna synpunkter eller klagomål. Det kan du göra både som patient och närstående, genom att kontakta den mottagning eller verksamhet där du fick vård/behandling eller kontakta patientnämnden. Du kan välja att vara anonym när du hör av dig till patientnämnden.
Patientnämnden är en opartisk instans som finns i alla regioner...
Om du har varit med om något inom vården som du inte är nöjd med kan du lämna synpunkter eller klagomål. Det kan du göra både som patient och närstående, genom att kontakta den mottagning eller verksamhet där du fick vård/behandling eller kontakta patientnämnden. Du kan välja att vara anonym när du hör av dig till patientnämnden.
Patientnämnden är en opartisk instans som finns i alla regioner och fungerar som en länk mellan patient och vården. Patientnämnden göra inga egna medicinska bedömningar och tar inte heller ställning till om vårdgivaren har gjort rätt eller fel. Patientnämndens uppgift är att hjälpa dig som patient eller närstående att föra fram dina synpunkter eller klagomål samt se till att de blir besvarade av verksamheten.
Du kan kontakta Patientnämnden via 1177 Vårdguidens e-tjänster, skriva brev eller ringa till oss. Kan vi inte besvara ditt samtal på en gång, lämna ett meddelande i röstbrevlådan så ringer vi upp dig.
Om du önskar synpunktsblankett, hör av dig till oss.