Neuropsykiatriska enheten för barn- och ungdomspsykiatri

Märstagatan 7, Uppsala

Neuropsykiatriska enheten för barn- och ungdomspsykiatri

Mottagningen vänder sig till barn och ungdomar upp till 18 år och deras föräldrar boende i Uppsala län. Vi har specialistkompetens inom området neuropsykiatri Mottagningen erbjuder föräldrautbildning, beteendeträning i hemmet, föräldrastöd, familjesamtal, individuell behandling, utredning och medicinering. På mottagningen arbetar läkare, psykologer, sjuksköterskor, skötare och sekreterare. Vi har ett nära samarbete med socialtjänst och skola och har även tillgång till arbetsterapeut och specialpedagog. Verksamheten drivs av Region Uppsala, Akademiska sjukhuset.

Informationen uppdaterades 17:29 - 16 feb, 2021