Öppet måndag från 08:00

Psykiatrimottagningen för unga vuxna, Uppsala

Kungsgatan 38, Uppsala

Psykiatrimottagningen för unga vuxna, Uppsala

Mottagningen tillhör verksamhetsområde Affektiva sjukdomar och har i uppdrag att utreda och behandla personer i åldrarna 18 till 25 år med ångest- och affektiva tillstånd. Mottagningens målgrupp är personer boende i Uppsala och Knivsta kommun. På psykiatrimottagningen för unga vuxna erbjuds olika typer av behandlingar - medicinsk behandling, psykologisk behandling, socialt arbete, psykiatrisk sjukgymnastik och omvårdnadsarbete. Vi arbetar mycket med gruppbehandlingar. För att komma till oss krävs remiss från någon vårdgranne, till exempel primärvård, se adress till höger. Man kan också få telefonrådgivning hos oss för att vi ska hjälpa till och se om du ska göra en egenanmälan till oss, se telefonnummer och telefontider vid kontaktuppgifter till höger. Vid akuta ärenden kontakta psykiatriska akutmottagningen. Telefonnumret är 018-611 89 61.

Informationen uppdaterades 16:01 - 29 maj, 2021