Öppet, idag till 16:30

Rehabiliteringsmedicinska mottagningen, Uppsala

Specialistrehabiliteringsenheten Genetikvägen 4, Uppsala

Rehabiliteringsmedicinska mottagningen, Uppsala

Välkommen till Rehabiliteringsmedicinska mottagningen. Vi vänder oss främst till personer i yrkesverksam ålder med förvärvade hjärnskador, neurologiska sjukdomar eller ryggmärgsskador (spinalskador). Vi erbjuder specialiserad rehabilitering och behandling vid spasticitet (förhöjd muskelspänning). Teamarbete med gemensamma mål utgör basen för verksamheten. Våra rehabiliteringsinsatser är inriktade så att våra patienter ska få en så hög funktionsnivå, grad av självständighet och livstillfredsställelse som möjligt. De yrkeskategorier som finns på mottagningen är: kurator, logoped, läkare, psykolog, arbetsterapeut, sjukgymnast/fysioterapeut, sekreterare, sjuksköterska och undersköterska. Rehabiliteringsmedicinska mottagningen finns på Genetikvägen 4

Informationen uppdaterades 17:25 - 16 feb, 2021

Måndag - Fredag : 12:00 - 12:45 Lunchstängt