Smärtcentrum Umeå

Norrlands universitetssjukhus

Smärtcentrum Umeå

Smärtrehabiliteringen är en specialistklinik som ingår i Neuro- huvud- hals centrum på Norrlands universitetssjukhus. Det övergripande uppdraget är att erbjuda kompetens inom området långvarig smärta samt att verka för att patienter med långvarig smärta erbjuds bedömning och behandling, grundat på vetenskap och beprövad erfarenhet. Vi tar primärt emot patienter från Västerbottens län men även från hela norra sjukvårdsregionen. Vi eftersträvar ett nära samarbete med primärvården och den specialiserade sjukvården inom hela regionen.

Informationen uppdaterades 23:34 - 8 mar, 2020

Logga - Kry