Infektionsklinik Umeå

Om Infektionsklinik Umeå

Vid infektionskliniken vid Norrlands universitetssjukhus har vi specialistkompetens för att förebygga infektioner, utreda och behandla dig som har misstänkt eller säkerställd infektion, förebygga resistensutveckling mot olika läkemedel och vid behov isolera smittsamma patienter för att förhindra smittspridning.

Vi bedriver även undervisning och forskning.

För att boka tid, kontakt och mer information, se vårt utbud.

Norrlands universitetssjukhus - visa på karta
Remiss krävs från annan vårdgivare eller via Egen vårdbegäran , med undantag för patienter som lyder under smittskyddslagen. Mer information finns under länken Remiss och Egen vårdbegäran.
Infektionssjukvård