Hematologi mottagning Umeå

Om Hematologi mottagning Umeå

Vi bedriver högspecialiserad hematologisk vård för patienter i norra regionen. Vi utreder, behandlar och följer upp patienter med olika blodsjukdomar och lymfom. Hos oss arbetar hematologer, onkologer, kontaktsjuksköterskor, undersköterskor, dietist, kurator, sjukgymnast och arbetsterapeut med mottagning och dagsjukvård. Närstående är välkomna att följa med vid besök.

Norrlands universitetssjukhus - visa på karta
Remiss krävs från annan vårdgivare eller via egen vårdbegäran. Mer information finns under länken Remiss och Egen vårdbegäran.
Hematologi, Onkologi