Äldrepsykiatrisk mottagning Umeå

Om Äldrepsykiatrisk mottagning Umeå

Verksamheten vänder sig till dig över 60 år med olika typer av psykiatriska besvär, exempelvis krisreaktioner, ångest, depression eller psykossjukdom. Målsättningen med arbetet är att ge varje patient specialiserad psykiatrisk utredning, bedömning och behandling. Detta sker genom mottagningsverksamhet, men även genom hembesök. Behandlingen är vanligen individuell, men viss gruppbehandling finns också.

Kognitiv terapeutisk teori ligger till grund för arbetet och stor vikt läggs vid förhållningssätt och mötet med patienten.

På mottagningen arbetar läkare, sjuksköterskor, skötare, psykologer och kurator som alla bidrar med sin specifika kunskap till en multidisciplinär äldrepsykiatrisk öppenvårdsverksamhet.

Norrlands universitetssjukhus - visa på karta
  • Måndag - Fredag 06:00 - 14:45 Återuppringning
  • Måndag - Fredag 08:00 - 17:00 Helgfri vardag