Tolkcentral

Mariehemsvägen 10, Umeå

Tolkcentral

Tolkcentralen i Västerbotten erbjuder vardagstolkning till hörselskadade, döva och personer med dövblindhet. Vi arbetar enligt god tolksed och har tystnadsplikt. Tolkservicen är gratis för den enskilde tolkanvändaren. Beställ tolk genom att kontakta oss via telefon, texttelefon, bildtelefon, sms eller e-post. E-post: tolkcentralen@regionvasterbotten.se Sms: 070-384 74 65 Bildtelefon: tolk.umea@sip.nu Texttelefon: 019-17 10 11 Om du behöver boka en tolk akut, till exempel till sjukvård, polis eller rörmokare, när Tolkcentralen har stängt använder du följande nummer: Tal- och texttelefon: 0910- 70 13 15 Sms: 070-785 03 02 Avdelningschef: Eva Bergström Telefon: 090-785 33 84 E-post: eva.bergstrom@regionvasterbotten.se

Informationen uppdaterades 16:02 - 1 jul, 2020

Logga - Kry