Öppet idag från 12:00

Oral diagnostisk radiologi Umeå

Tandläkarhögskolan 7 trp

Oral diagnostisk radiologi Umeå

Vid specialisttandvårdskliniken för Oral diagnostisk radiologi utförs specialiserade röntgenundersökningar av tänder och käkar, samt närliggande områden som t ex munhåla, svalg och spottkörtlar. Vissa typer av undersökningar utförs i samarbete med röntgenavdelningen på NUS. För att förbättra tillgängligheten i hela Västerbotten utförs även undersökningar vid lasaretten i Skellefteå och Lycksele. Bilderna analyseras sedan i Umeå via landstingets interna datanät. Akuta fall tar vi emot omedelbart vid vår klinik, medan övriga erbjuds undersökning inom tre till sex veckor.

Informationen uppdaterades 13:17 - 10 jun, 2020

Logga - Kry