Oral diagnostisk radiologi Umeå

Om Oral diagnostisk radiologi Umeå

Vid specialisttandvårdskliniken för Oral diagnostisk radiologi utförs specialiserade röntgenundersökningar av tänder och käkar, samt närliggande områden som t ex munhåla, svalg och spottkörtlar. Vissa typer av undersökningar utförs i samarbete med röntgenavdelningen på NUS.

För att förbättra tillgängligheten i hela Västerbotten utförs även undersökningar vid lasaretten i Skellefteå och Lycksele. Bilderna analyseras sedan i Umeå via landstingets interna datanät.

Akuta fall tar vi emot omedelbart vid vår klinik, medan övriga erbjuds undersökning inom tre till sex veckor.

Tandläkarhögskolan 7 trp - visa på karta
  • Måndag - Fredag 12:00 - 13:00 Lunch