Öppet idag från 08:00

Ångest och ASTA mottagning Umeå

Norrlands universitetssjukhus

Ångest och ASTA mottagning Umeå

Vi vänder oss till dig mellan 18 och 60 år som är i behov av psykiatrisk specialistvård. Mottagningen utvecklar behandlingsmodeller och ansvarar för diagnostik, behandling och rehabilitering för patienter med ångestsyndrom och behandling av traumatiserade patienter (PTSD). Mottagningen har också som uppdrag att behandla annan psykiatrisk problematik inom det allmänpsykiatriska området. Behandlingen kan ske individuellt och/eller i grupp och kan vara psykologisk (KBT), farmakologisk, familje- och nätverksorienterad eller sjukgymnastisk med inriktning på kroppskännedom. På Ångestmottagningen arbetar kuratorer, läkare, psykologer, fysioterapeut, skötare och sjuksköterskor. Vi har telefontid helgfri måndag till fredag via återuppringning. Telefontiderna kan variera.

Informationen uppdaterades 17:13 - 15 feb, 2021