BUP Behandlingsenheten, Varberg

Om BUP Behandlingsenheten, Varberg

BUP behandlingsenheten erbjuder behandling anpassad efter patienten, baserad på den bedömning som gjorts i remissen samt på de problem som ungdomen/familjen beskriver. Insatserna fokuserar på att förändra beteenden i familjen.

Kontakten inleds med ett gemensamt möte där även ordinarie behandlare från BUP-mottagningen deltar. Vi gör en noggrann kartläggning av de problemskapande beteenden som upplevs i vardagen och av de faktorer som påverkar hur man mår. Tillsammans utformar vi sedan nya strategier för att bättre kunna hantera och bemöta problemen.

När behandlingen är klar summerar vi insatserna tillsammans med den ordinarie behandlaren på BUP-mottagningen. För att få hjälp av behandlingsenheten krävs en remiss från den lokala BUP-mottagningen.

När det behövs samarbetar vi med skola och socialtjänst. Behandlingsenheten finns i Varberg.

Hyvelgatan 22, Varberg - visa på karta
Psykiatri, barn och ungdom