Cytostatikamottagningen Kalmar

Om Cytostatikamottagningen Kalmar

Till oss kommer du för behandling om du har en cancersjukdom. Du kan till exempel ha bröstcancer, cancer i mag/tarmkanalen, maligna melanom, prostatacancer och hjärntumörer. Hos oss kan du få medicinsk behandling mot tumörsjukdom med cytostatika (cellgifter), målstyrd behandling samt immunoterapi.

Hur lång tid behandlingen tar beror på vilken behandling du får. Vissa behandlingar tar ungefär en timme medan andra behandlingar kan pågå i flera timmar. Under behandlingen kan du titta på TV eller lyssna på musik. Lättare förtäring finns på mottagningen men du får gärna själv ta med dig något att äta om du vill. Dina anhöriga är välkomna att följa med dig som sällskap under din behandling hos oss.

Vi är många som arbetar här och du kan behöva träffa flera av oss under din behandling. Eftersom vi jobbar i team kommer de som du träffar ha god kännedom om ditt tillstånd, vilket gör att du kan känna dig trygg under hela din behandling. Du är alltid välkommen att ställa frågor till oss om det är något du undrar över.

0480 - 816 45 Växelnummer
Lasarettsvägen 1, Kalmar - visa på karta