Specialistmödravården - ultraljudsmottagningen Kalmar

Om Specialistmödravården - ultraljudsmottagningen Kalmar

Till oss kommer du som är gravid och behöver extra övervakning under graviditeten. Du kanske till exempel väntar tvillingar, har diabetes och/eller finns det en tillväxthämning som gör att fostret inte växer som det ska. Ofta handlar den extra övervakningen om tätare ultraljudskontroller eller kontroll av fosterljud.

Hit kommer du också för att göra det vanliga ultraljudet i graviditetsvecka 16-19. Vid denna ultraljudsundersökningen görs en fostergranskning och ditt förlossningsdatum beräknas. Vänligen ta inte med eventuella syskon till det väntade barnet till denna undersökning.

Lasarettsvägen 1, Kalmar - visa på karta
Barnmorskemottagning, Ultraljudsverksamhet, gynekologisk