Öppet måndag från 07:45

Infektionsmottagningen Kalmar

Klinikvägen 11, Kalmar

Infektionsmottagningen Kalmar

Till oss kommer du som har en infektion. Vi tar emot dig som till exempel har hepatit, HIV, tuberkulos, immunbrist, infekterade sår eller en tropisk infektionssjukdom. Vi tar också emot dig som ska på återbesök efter att ha varit inlagd på en vårdavdelning. Till oss kommer du också för att vaccinera dig, till exempel om du behöver vaccinera dig inför en resa. Vi har även en sprututbytesverksamhet, där du som brukar narkotika kan byta ut dina sprutor och kanyler. Om du har en sexuellt överförbar sjukdom (förutom HIV) vänder du dig till STI-mottagningen Kalmar eller till din ungdomsmottagning.

Informationen uppdaterades 16:06 - 16 okt, 2020

Logga - Kry