Öppet, idag till 16:30

Beroendecentrum Kalmar

Ståthållaregatan 48, Kalmar

Beroendecentrum Kalmar

Beroendecentrums uppdrag är att ge vård för opiodberoende, s.k. LARO. Vi hjälper till med konsultationer och ger rekommendationer om vårdinsatser. Inom ramen för LARO ger vi vård i form av medicinsk behandling, samtalsbehandling och tillhörande utredningar. Beroendecentrums uppdrag är utredning av opioidberoende och rekommendation om vårdinsatser. Utredning kan leda till inkludering i substitutionsbehandling med långverkande opioider, så kallad LARO – en behandling som socialstyrelsen rekommenderar. Insatserna planeras i samråd med patienten i en individuell vårdplan. Samverkan med Socialtjänst och andra vårdgivare är oftast en viktig del i behandlingen. Vi erbjuder även rådgivning i frågor kring beroendeproblematik.

Informationen uppdaterades 08:03 - 15 sep, 2020

Logga - Kry