Barntandvården Kalmar

Om Barntandvården Kalmar

På Barntandvården tar vi emot barn och ungdomar som på grund av till exempel allvarliga tandutvecklingsstörningar, komplicerade tandolycksfallsskador, kroniska sjukdomar, stor tandvårdsrädsla, funktionsnedsättningar eller neuropsykiatriska problem behöver specialisttandvård.

Här arbetar specialistutbildad personal med stor erfarenhet av att möta barn och ungdomar i behov av specialisttandvård. Vi anpassar behandlingen utifrån barnets/ungdomens behov och erbjuder en lugn miljö där vi arbetar för att skapa en trygg tandvårdssituation.

Verksamhetschef: Johan Hansson
Ämnesföreträdare och övertandläkare: Cecilia Madsen

Lasarettsvägen 1, Kalmar - visa på karta
Remiss från tandläkare eller läkare.
Pedodonti