BUP-mottagningen Kungsbacka, Kungsbacka

Om BUP-mottagningen Kungsbacka, Kungsbacka

Här på BUP Kungsbacka kan du möta läkare, psykologer, socionomer, sjuksköterskor, arbetsterapeuter, specialpedagoger och medicinska sekreterare.

Vårt uppdrag är att bedöma, utreda och behandla medelsvår till svår grad av psykisk ohälsa och/eller neuropsykiatrisk funktionsnedsättning, hos barn och ungdomar upp till 17 år.

Vi erbjuder bland annat individuell behandling, medicinsk som terapeutisk. En förutsättning för möjlighet till förändring är dock familj och omgivning, varför vi huvudsakligen arbetar via vårdnadshavare med familjestöd och föräldrautbildningar.

BUP Kungsbacka erbjuder även gruppbehandingar, bland annat för tonåringar med depression, ADHD eller självskadebeteende. Vi samverkar också med skola, socialtjänst och andra instanser för bästa möjliga stöd och behandling.

Sättarevägen 3 - visa på karta
Psykiatri, barn och ungdom