Habiliteringen Kungsbacka, Kungsbacka

Om Habiliteringen Kungsbacka, Kungsbacka

Habiliteringen arbetar med barn, ungdomar och vuxna som har medfödda funktionsnedsättningar eller som har förvärvat en funktionsnedsättning genom sjukdom eller skada under uppväxten. Svårigheterna ska vara varaktiga och orsaka problem i vardagen. På habiliteringen ger vi hjälp som underlättar vardagen för barn, ungdomar, vuxna och deras familjer. Habiliteringens målgrupp är barn, ungdomar och vuxna med motoriska funktionsnedsättningar, intellektuell funktionsnedsättning och autismspektrumtillstånd. Till barnhabiliteringen kommer man vanligen genom remiss från barnklinik, vårdcentral, BVC, skolhälsovård, barnpsykiatrisk mottagning eller liknande, där det har gjorts en första bedömning som lett till en frågeställning.

Till vuxenhabiliteringen kommer man oftast genom överlämning från barnhabiliteringen, genom remiss från vårdcentral, vuxenpsykiatrisk mottagning eller liknande.

Man kan även söka till habiliteringen genom egenremiss.

Hallands sjukhus Kungsbacka, huvudentré, målpunkt G - visa på karta
Remiss från annan vårdgivare eller egenremiss.
Habilitering , Habilitering, barn och ungdom, Neurologi, barn och ungdom