Kopparslagaregatan 6, Sävsjö

Synsam Sävsjö

Varmt välkommen till Synsam Sävsjö!

Hos Synsam på Kopparslagaregatan 6 i Sävsjö hittar du vår välsorterade butik. Ta hjälp av våra legitimerade optiker för att boka olika sorters synundersökningar. Hos oss hittar du glasögon, linser och tillbehör från välkända märken, och vi hjälper dig om du behöver skaffa glasögon för första gången, eller om du helt enkelt bara vill uppdatera din stil.

Undersök din syn hos oss

Våra optiker på Synsam Sävsjö är legitimerade och erfarna, så du kan känna dig trygg hos oss när du vill undersöka din syn. Det kan vara aktuellt om du upplever någon/några av dessa situationer, där du:

• Har svårt att se på olika avstånd
  • Besväras av återkommande huvudvärk
  • Ofta har trötta ögon
  • Vill skaffa glasögon och/eller linser
  • Ska ta körkort

För oss är det viktigt att vi hjälper dig utifrån dina förutsättningar och behov. Alla är välkomna, unga som gamla!

Hitta dina nya glasögon hos oss

Våra rådgivare på Synsam Sävsjö kan hjälpa dig hitta rätt glasögon och välja bland bågar från många olika märken. Tillbehör, solglasögon, samt linsvätska hittar du också i vår butik. På Synsam erbjuder vi även abonnemanget Synsam Lifestyle, som gör att du kan hyra dina glasögon hos oss.

Synsam följer upp under det första året

Det kan hända mycket på ett år! Vi finns då som ett stöd för dig, även efter att vi undersökt dig och du fått dina glasögon eller linser. Om de skulle de gå sönder inom de första 365 dagarna täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti. I så fall reparerar vi eller byter ut dem åt dig. Skulle du upptäcka att du får ytterligare försämrad syn inom det första året får du självklart komma tillbaka till oss för en ny synundersökning, utan någon extra kostnad.

Boka en tid hos oss på Synsam Sävsjö!

Informationen uppdaterades 11:34 - 29 sep, 2022