Avd 2B Akutgeriatrik och rehab Piteå sjukhus, Piteå

Om Avd 2B Akutgeriatrik och rehab Piteå sjukhus, Piteå

Avdelning 2B i Piteå har 18 vårdplatser. Avdelningen är profilerad mot akutgeriatrik, multisjuka äldre och personer som kommer för rehabilitering. Även patienter med andra diagnoser vårdas på avdelningen, detta eftersom den ingår i en gemensam omvårdnadsenhet inom Medicin- och rehabiliteringskliniken. Personalen på avdelningen arbetar i team med sjuksköterska, undersköterska, sjukgymnast, arbetsterapeut, logoped, kurator, dietist och läkare, som tillsammans med patienten utformar en rehabiliteringsplan för vårdtiden. Vårdpersonalen på avdelningen arbetar enligt parvårdsmodellen dagtid måndag till fredag. Detta innebär att en sjuksköterska och en undersköterska tillsammans har omvårdnadsansvaret för fyra till fem patienter. Vi arbetar utifrån en etisk värdegrund och ett av våra mål är att patienterna ska känna sig delaktiga i vården och rehabiliteringen. Vi arbetar också med att göra vårdtiden så effektiv och säker som möjligt.

Lasarettsvägen 14, 941 50 Piteå - visa på karta
  • Måndag - Söndag 10:00 - 07:00