Sjukhustandvården Ljungby

Om Sjukhustandvården Ljungby

Sjukhustandvård finns på tre kliniker i länet, Centrallasarettet Växjö, Rättspsykiatriska kliniken i Växjö och Ljungby lasarett.
Vi arbetar som ett stöd och komplement till sjukvården och allmäntandvården. Till oss kommer du som patient vid ett ökat behov av särskilt omhändertagande på grund av svårare medicinska sjukdomstillstånd, funktionshinder eller grav tandvårdsrädsla.

Behandling mot tandvårdsrädsla sker i samarbete med psykoterapeut enligt KBT-metoden, med utslussning till ordinarie tandläkare som mål. Som patient hos oss träffar du erfaren personal med specialkompetens att ta hand om dig med särskilda behov.

För att kunna utredas hos oss, krävs en remiss.

Sjukhustandvården Ljungby Lasarettet 341 82 Ljungby - visa på karta
Ja.