Folktandvården Akuttandvården Göteborg, Göteborg

Om Folktandvården Akuttandvården Göteborg, Göteborg

Hos oss kan både vuxna och barn få hjälp med akut tandbehandling alla dagar om året. Vi erbjuder också allt ifrån en vanlig undersökning till mer komplicerad tandvård. Våra kunniga tandvårdsteam hjälper dig med allt du behöver.

Ring för tidsbeställning!

Vid olycksfall eller tandvärk när kliniken är stängd ring SOS alarm 112.

Odinsgatan 10, 411 03, Göteborg - visa på karta
  • Lördag - Söndag 08:00 - 16:00
  • Lördag - Söndag 08:00 - 16:00
Våra lokaler ska vara tillgängliga för alla, därför ber vi dig undvika stark parfym när du besöker oss.
Akutverksamhet, allmäntandvård

Folktandvården Akuttandvården Göteborg, Göteborg

23:27 - 27 jun, 2019 skrev:

Fantastisk personal o Peter som opererat ut två av mina visdomständer är enastående. En ren fröjd när det gäller skicklighet, rekommenderas!

01:39 - 08 jan, 2019 skrev:

Jag ringde 15.40, 17.00 satt jag i stolen.Har alltid haft svårt för att gå till tandläkaren p.ga tandläkarskräck.Och problem med en visdomstand gör allt ännu värre. Men hon var så proffsig och ingreppet var över på 30 min.Äntligen en natt utan värk och visdomstand. Rekommenderar verkligen denna mottagning.

22:31 - 17 maj, 2018 skrev:

Påbörjade en rensning/rotfyllning i en tand för några dagar sedan men smärtan vägrade ge med sig. Min vanliga tandläkare skrev ut smärtlindrande medicin och sa att jag skulle avvakta. Men smärtan ökade så efter några sömnlösa nätter kontaktade jag akuttandvården på kvällen. 45 minuter senare satt jag i tandläkarstolen. Efter omfattande detektivarbete kunde tandläkaren konstatera att det inte alls var den rotfyllda tanden som spökade utan tanden bredvid. Mycket proffsig tandläkare och tandsköterska! Tusen tack för hjälpen! Inatt sover jag gott.

21:25 - 22 mar, 2018 skrev:

Jag kramade en tandläkare idag.

Jag kom till akuttandläkaren idag på förmiddagen med en visdomstand, som hade bestämt sig för ge upp sin existens. Den hade delat sig i flera bitar och gav upphov till en smärta som var så där "lagom" torterande.

Jag trodde jag var inför en pain-tripp som skulle få mig att fatta att jag levde, men det blev inte så.

Tandläkaren tittade på mig med sina lätt sorgsna ögon och sa: "Detta är mitt jobb och jag gjort det hundratals gånger."

Allt var över på 20 minuter och jag gick därifrån smärtfri.

11:25 - 27 okt, 2014 skrev:

jag var på akuttandvården för behandling efter en spricka i övre framtanden som var mycket besvärlig.
Jag fick en snabb behandlingstid på lördagen den 23 augusti 2014. Tandläkaren kunde åtgärda besvären mycket snabbt. Jag var jättenöjda. Om jag har framtida problem med tänderna, skall jag till akuttandvården på Odingsgatan igen.

19:44 - 14 jun, 2014 skrev:

Fett Nice service. Kom dit nio på morgonen fick tid klockan ett och smärtan försvann, fett med Nice e de ;)

16:28 - 14 mar, 2014 skrev:

jag hade ont i ansikte,flera år...dr-rudd räddade mig ,..han gav mig en medicin som hjälpte mig.tack

19:42 - 21 feb, 2014 skrev:

Ett samtal och en timme senare satt man i stolen. Precis som smidig och snabba akut-tandvård ska vara !

18:44 - 06 feb, 2014 skrev:

Snabbt och bra, tack ska ni ha.

11:33 - 10 jan, 2014 skrev:

Mikael Ruud och Jinus Partavi är super bra!

06:15 - 16 okt, 2013 skrev:

best tandläkare av alla...