Öppet i morgon från 00:00

Intensivakut Solna, Karolinska Universitetssjukhuset

Anna Steckséns gata 33,C4:27,SOLNA

Intensivakut Solna, Karolinska Universitetssjukhuset

Intensivakuten tar emot patienter som kommer med ambulans, helikopter eller är remitterad från en annan vårdgivare om medicinskt behov finns. Övriga patienter får söka sig till något av de andra sex akutsjukhusen eller tio närakuter i länet. Kontakta 1177 Vårdguiden för information om vilken mottagning som är närmast för dig med hänsyn till vårdbehov. Till Intensivakuten kommer patienter som akut behöver Karolinskas högspecialiserade resurser. ### Dessa patienter tar vi emot: * Trauma- och larmpatienter via ambulans eller helikopter * Patienter i behov av akut tryckkammarbehandling eller hjärt-lungmaskin. * Patienter som redan går under behandling på Karolinska, kommer också, efter kontakt med sjukhuset, att kunna komma till Intensivakuten om de blir akut dåliga.

Informationen uppdaterades 17:25 - 5 mar, 2021

Måndag - Söndag : 00:00 - 00:00