BUP-mottagningen Falkenberg, Falkenberg

Om BUP-mottagningen Falkenberg, Falkenberg

Öppenvårdsmottagning för bedömning, diagnostisering och behandling av psykisk ohälsa hos barn och ungdomar upp till 18 år. Till oss vänder man sig när resurserna på vårdcentralen, barnhälsovården eller skolhälsovården inte räcker till. Vår största diagnosgrupp är adhd eller misstanke om det. Övriga stora grupper är ångest, depression och autism.

Du som söker BUP för första gången ska vända dig till BUP-linjen på telefon 010-476 19 99 oavsett var i länet du bor. BUP-linjen är en telefonmottagning som gör en första bedömning och hjälper dig vidare i den fortsatta vården. Du kan även skicka en egenremiss när du loggar in på 1177.se och väljer BUP-linjen som finns bland "Hitta mottagningar".

Andra ställen att vända sig till för hjälp med psykisk ohälsa hos barn och ungdomar är till exempel skolkurator, vårdcentral och ungdomsmottagning.

Vi som arbetar här är läkare, psykologer, socionomer, sjuksköterskor, arbetsterapeuter, specialpedagoger och medicinska sekreterare.

Nygatan 33, Falkenberg - visa på karta
Psykiatri, barn och ungdom