Vuxenpsykiatrimottagningen Falkenberg, Falkenberg

Om Vuxenpsykiatrimottagningen Falkenberg, Falkenberg

Vi är en psykiatrisk mottagning som kan behandla dig med svår psykisk ohälsa. Vi samarbetar med vårdcentralerna och olika enheter i kommunen. Om du har drabbats av psykiska besvär vill vi att du i första hand vänder dig till vårdcentralen för en första bedömning och omhändertagande.

Om man där bedömer att dina besvär är så svåra att du behöver specialistpsykiatrisk vård, kan de skicka en remiss till oss. Du kan också lämna en egen remiss hit. Vi tar då ställning till om du behöver vård hos oss i specialistpsykiatrin.

När vi har avslutat din behandling övertar som regel vårdcentralen ansvaret för din eventuellt fortsatta vård.

Vi erbjuder webbtjänsten 1177.se. Här kan du boka tid, förnya recept, skriva en egen remiss, ställa frågor och mycket annat. Du behöver bank-id för att logga in.

0346 - 561 67 Växelnummer
Arvidstorpsvägen 16 - visa på karta
Remiss från annan vårdgivare alternativt egenremiss.
Allmänpsykiatri, vuxna, Psykiatri, vuxna