Psykiatriavdelning 57, Trollhättan

Om Psykiatriavdelning 57, Trollhättan

Allvårdsavdelning
Avdelning 57 har 15 vårdplatser och är en allmänpsykiatrisk akutvårdsavdelning. Vi vänder oss i första hand till personer med emotionellt instabil personlighet. Vi erbjuder ett strukturerat veckoschema med aktiviteter där syftet är att ge individen ökad kunskap och förmåga att hantera sina problem. Hos oss arbetar specialistläkare, sjuksköterskor och skötare. Vi arbetar utifrån kontaktmannaskap, där patienten, kontaktmannen och doktorn planerar vården tillsammans. En viktig drivkraft i vårdarbetet är patientens egen motivation och vilka till förändring.

Lärketorpsvägen 20, 461 73, Trollhättan, Målpunkt C Plan 5, Trollhättan - visa på karta
Besökstider, vardagar 16.00 - 20.00 helger 13.00 - 20.00 Endast barn över 12 år på avdelningen.
Allmänpsykiatri, vuxna