Folktandvården Kåge

Om Folktandvården Kåge

Vi har begränsade resurser just nu vilket innebär att vi inte kan erbjuda tandvård i den omfattning vi önskar.

Vi följer Region Västerbottens fastställda prioriteringsordning. Akut tandvård till barn och ungdomar, akut tandvård till vuxna, barn och ungdomstandvård, tandvård som omfattas av Regionens särskilda tandvårdsstöd samt sköra äldre, är prioriterad tandvård. Den följer en linje med vård till de mest värnlösa/svaga först och akuta behov före vård som rimligen kan vänta.

Akut tandvård till barn och ungdomar, samt akut tandvård till vuxna hänvisas till Tandakuten Skellefteå, Folktandvården City.

För kontakt och mer information, se vårt utbud.

Vid akuta tand- och käkskador övrig tid ringer du 1177.

KRY är en modern vårdgivare med patientens behov i fokus. Hos KRY kan du snabbt få den hjälp du behöver, via video direkt i mobilen. Träffa erfarna läkare, sjuksköterskor och legitimerade psykologer var du än befinner dig, inom bara några minuter – dygnet runt, årets alla dagar. Få hjälp med professionell bedömning och behandling samt recept och sjukintyg eller remiss till vidare vård.

Nygatan 13 - visa på karta
  • Tisdag - Torsdag 07:30 - 16:00