Mottagningen för hud- och könssjukdomar Kullbergska sjukhuset, Katrineholm

Om Mottagningen för hud- och könssjukdomar Kullbergska sjukhuset, Katrineholm

Mottagningen för hud- och könssjukdomar är en specialistmottagning.$Vi behandlar svårare inflammatoriska hudsjukdomar, farliga hudtumörer och sexuellt överförbara sjukdomar.$Vi har en överenskommelse med primärvården kring vilka patienter som ska skötas av den specialiserade hudsjukvården.$Primärvården gör medicinska bedömningar och remitterar till hudmottagningen i de fall det är medicinskt motiverat.$Lindriga hudsjukdomar och solskadad hud hänvisar vi till vårdcentralen.$Vår handläggningstid vid remiss från annan läkare är cirka två månader förutom vid stark misstanke om Malignt melanom då handläggningstiden är en vecka.$Hudmottagningen bistår andra läkare med medicinsk rådgivning.

Kullbergska sjukhuset entré 1, Djulögatan 75, Katrineholm - visa på karta
Dermatologi, Venereologi