Infektionsmottagning, Skövde

Om Infektionsmottagning, Skövde

På mottagningen tar vi emot patienter för både akut och planerad infektionssjukvård samt behandling. Vårt upptagningsområde är hela gamla Skaraborgs län. Stora patientgrupper är de med kronisk hepatit C, HIV och immunbristsjukdomar. Vi svarar på frågor om vaccinationer inför utlandsresor samt vaccinerar. Vi ger även telefonrådgivning gentemot allmänhet och vårdcentraler. I huvudsak sker denna telefonrådgivning av sjuksköterskor som vid behov konsulterar läkare. Förutom arbete på mottagning och avdelning utför läkare konsultverksamhet på andra avdelningar på SkaS. De har också ett nära samarbete med smittskyddsenheten och enheten för vårdhygien.

Lövängsvägen 1, 541 42, Skövde, Entréplan blå gata - visa på karta
  • Måndag - Fredag 08:15 - 11:00 Sjuksköterska
  • Måndag - Fredag 13:15 - 15:00 Sjuksköterska
Ingång till Infektionsmottagningen finns på baksidan av sjukhuset i Skövde, entré G.
Infektionssjukvård