Infektionsavdelning, Skövde

Om Infektionsavdelning, Skövde

Avdelningen består av 20 vårdplatser varav 17 stycken är isoleringsrum. Vårt upptagningsområde är hela gamla Skaraborgs län. Infektionsklinikens uppgift är att ge kvalificerad vård, utredning och behandling av patienter med akuta, kroniska, smittsamma och icke smittsamma infektionssjukdomar.
Blom och rökfri avdelning.

Lövängsvägen 1, 541 42, Skövde, Blå gata plan 2 - visa på karta
  • Måndag - Söndag 11:00 - 24:00
  • Måndag - Söndag Dygnet runt
Besök sker efter överenskommelse med tjänstgörande sjuksköterska. Fråga alltid om barn får besöka! Till patienter som ligger på rum 1-6 går man in via avdelningen för besök. Patienter på rum 7-18 går man alltid in till direkt utifrån via de gröna dörrarna.

Infektionsavdelning, Skövde

08:02 - 24 feb, 2019 skrev:

otroligt bra service, mycket bra personal