Mödrahälsovården familjecentralen Nybro

Om Mödrahälsovården familjecentralen Nybro

Väntar du barn vänder du dig till oss för vård under graviditeten, samt för stöd och råd inför att bli förälder. Är du över 23 år kan du också komma för att få råd om vilket preventivmedel som passar just dig och/eller om du behöver receptförskrivning av preventivmedel. Här tar du även det viktiga och kostnadsfria cellprovet, vilket är en hälsokontroll som alla kvinnor mellan 23-65 år kallas till.

Du som är tjej under 23 år eller kille under 25 år vänder dig till Ungdomsmottagningen i Nybro.

Linneavägen 16, Nybro - visa på karta
Barnmorskemottagning