• 010 - 888 54 07

Ringvägen 93, Stockholm - Visa på karta

Logo Audika Ringvägen

Om Audika Ringvägen

Välkommen till Audika på Södermalm!

Vi är experter på hörsel. Hos oss arbetar legitimerade audionomer med målet att du ska höra så bra som möjligt. Audika Södermalm ligger på Ringvägen 93 i Stockholms innerstad. Vår klinik ligger på promenadavstånd från Skanstulls tunnelbanestation och Buss 4 stannar bara några meter från oss.

Vad kan vi hjälpa dig med?

Hos Audika Södermalm erbjuder vi hörselundersökningar samt utprovning och service av hörapparater och andra hörselhjälpmedel. Du som behöver höra bra på jobbet kan även få hjälp med arbetsplatsanpassningar och formgjutna hörselskydd.

Vi arbetar på uppdrag av Region Stockholm med utprovning av hörapparater vid så kallad primär hörselrehabilitering. Du behöver ingen remiss för att komma till oss och hörselundersökningen kostar 100 kr (frikort gäller, gratis för dig över 85 år).

Primär hörselrehabilitering är en del av ”Vårdval hörsel” som innebär att landstinget ger privata kliniker i uppdrag att utföra hörselvård. I Stockholm finns även ”Fritt val” som innebär att du kan välja att prova ut hörselhjälpmedel ur Audikas privata sortiment och använda en så kallad hörselcheck (rekvisition) för delar av kostnaden.

Om Audika

Prova i lugn och ro

Oavsett om du lånar hörapparat från Region Stockholm eller köper hörapparat ur Audikas privata sortiment får du 30 dagars provperiod så att du har tid att prova och vänja dig vid hjälpmedlen. Dessutom har du 3 års reklamationsrätt.

Kontakta oss gärna om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 16 mars 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Ringvägen

Hörseltest hos Audika Ringvägen i Stockholm

Första steget till en bättre hörsel är en hörselundersökning hos en av våra legitimerade audionomer. Besöket kostar 100 kr (frikort gäller, ...

Hörapparater hos Audika Ringvägen i Stockholm

Audika på Södermalm erbjuder utprovning och anpassning av hörapparater. Vad är en hörapparat? En hörapparat är ett diskret hjälpmedel ...

Batterier till hörapparater hos Audika Ringvägen i Stockholm

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika Södermalm kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa batte...

Hörseltest online hos Audika Ringvägen i Stockholm

På Audikas hemsida kan du testa din hörsel online. Det kan vara lämpligt för dig som aldrig gjort ett hörseltest tidigare, och vill få en in...

Karta - Ringvägen 93, Stockholm

Audika Ringvägen

09:10 - 25 apr, 2019 skrev:

Bra

09:09 - 25 apr, 2019 skrev:

09:09 - 25 apr, 2019 skrev:

Snabb och vänlig lösning.

09:08 - 25 apr, 2019 skrev:

Jan

4,2

09:08 - 25 apr, 2019 skrev:

Fungerade enkelt och bra

09:07 - 25 apr, 2019 skrev:

09:07 - 25 apr, 2019 skrev:

• Fråga ställd 11:44 12 jul 2019

Hej! Jag har tappat min hörapparat som är 3 år gammal.
    Hur får jag en ny, och hur går jag tillväga.

Audika Ringvägen svarar:

Hej Eva! Vi hjälper dig gärna. För att hjälpa dig på bästa sätt skulle vi gärna vilja prata med dig. Ring gärna vår kundservice på 0200-111450. Med vänlig hälsning, Audika hörselklinik

• Fråga ställd 11:28 15 okt 2018

ej,

Min ljudslang på Beltone hörapparat har lossnat/gått av. Vanligtvis bor jag i Visby men är på väg till Stockholm på en konferens och är i stort behov av båda mina hörapparater.

Jag undrar om jag kan komma till er efter lunch i byta ljudslang? Det är vänster öra.
    Självklart betalar jag vad det kostar.

Mvh
    Monica Mwdvall

Audika Ringvägen svarar:

Hej Monica, om det är så att det är ljudslangen som gått sönder ska vi kunna hjälpa dig på en klinik som har reception. Vårt råd är att du går till någon av våra hörselkliniker som har reception. Klinikerna som ligger i Stockholm City har reception: Dalagatan 32, Sveavägen 83, Sibyllegatan 36, Sankt Eriksgatan 44 och Ringvägen 93 eller någon av våra andra hörselkliniker med reception, du hittar alla hörselkliniker på vår hemsida: https://www.audika.se/hitta-horselklinik/horapparat-gratis-horseltest-audionom-stockholm-audika. Med vänlig hälsning, Audika hörselklinik

• Fråga ställd 15:54 25 jun 2018

Var kan jag beställa batterier till mina hörapparater on line för leverans med post?

Audika Ringvägen svarar:

Hej Alf, du kan beställa det i vår Webshop, här är länken: http://www.horselbutik.se/ Med vänlig hälsning, Audika

• Fråga ställd 21:24 25 mar 2018

Hej!
    Har hörapparater som jag utprovat och köpt hos er. På en av dessa har ljudinställningsknappen låst sig, kan jag komma in och få det fixat?

Audika Ringvägen svarar:

Hej Per, tack för din fråga! Du är varmt välkommen in till vår reception på Ringvägen så kan vi titta på din hörapparat och se om vi kan åtgärda den på plats eller om den behövs skickas på reparation. Med vänlig hälsning, Audika