• 010 - 888 54 07

Ringvägen 93, Stockholm - Visa på karta

• Lunchstängt 12.00-12.30

Logo Audika Ringvägen

Om Audika Ringvägen

Välkommen till Audikas hörselklinik på Ringvägen i Stockholm! Vad behöver du hjälp med?

Vi på Audika tycker att alla detaljer i livet är värda att höra

För oss finns det inga kompromisser – vi vill att du ska nå din fulla hörselpotential. Vi arbetar efter att varje person är unik och har enskilda behov. Våra legitimerade audionomer är experter på hörsel och hjälper dig att höra bättre.

Det här kan du få hjälp med hos Audika Ringvägen

Hos oss på Audika kan du få hjälp med att testa din hörsel, prova ut hörapparat, prova ut arbetshjälpmedel och/eller prova ut individanpassade hörselskydd. Vi säljer också hörselprodukter som passar olika behov. Du kan handla på någon av våra kliniker eller online hos vår hörselbutik.se.

Hos oss kan du göra hörseltest

Första steget mot en bättre hörsel är alltid ett hörseltest. Ett hörseltest kostar 100 kr (frikort gäller) och du behöver ingen remiss för att boka en tid hos Audika Ringvägen. Du kan läsa mer om hörseltest på vår hemsida.

Audika Ringvägen är auktoriserad av Region Stockholm

Vår hörselklinik på Ringvägen i Stockholm är auktoriserad av Region Stockholm inom primär hörselrehabilitering. Det betyder att Audika följer regionens regler, riktlinjer och eventuella subventioneringar av hörselhjälpmedel. Om du är 18 år eller äldre och har en lätt eller måttlig hörselnedsättning är du välkommen till oss. Vi hjälper dig med hela din hörselrehabilitering! Läs mer om oss på vår hemsida.

Aktuellt just nu

Följ Audika på sociala medier!
Facebook YouTube

Informationen uppdaterades 01 juli 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Ringvägen

Hörseltest hos Audika Ringvägen i Stockholm

Upplever du tecken på nedsatt hörsel, som till exempel att det är svårt att följa med i konversationer när många pratar samtidigt? Då kan vi...

Hörapparater hos Audika Ringvägen i Stockholm

Vi på Audika Ringvägen erbjuder smarta hörapparater anpassade efter ditt liv, dina behov och din livssituation. Hos oss hittar du olika märk...

Batterier till hörapparater hos Audika Ringvägen i Stockholm

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika Södermalm kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa batte...

Hörseltest online hos Audika Ringvägen i Stockholm

På Audikas hemsida kan du testa din hörsel online. Det kan vara lämpligt för dig som aldrig gjort ett hörseltest tidigare, och vill få en in...

Karta - Ringvägen 93, Stockholm

Audika Ringvägen

09:10 - 25 apr, 2019 skrev:

Bra

09:09 - 25 apr, 2019 skrev:

09:09 - 25 apr, 2019 skrev:

Snabb och vänlig lösning.

09:08 - 25 apr, 2019 skrev:

Jan

4,2

09:08 - 25 apr, 2019 skrev:

Fungerade enkelt och bra

09:07 - 25 apr, 2019 skrev:

09:07 - 25 apr, 2019 skrev:

• Fråga ställd 11:44 12 jul 2019

Hej! Jag har tappat min hörapparat som är 3 år gammal.
    Hur får jag en ny, och hur går jag tillväga.

Audika Ringvägen svarar:

Hej Eva! Vi hjälper dig gärna. För att hjälpa dig på bästa sätt skulle vi gärna vilja prata med dig. Ring gärna vår kundservice på 0200-111450. Med vänlig hälsning, Audika hörselklinik

• Fråga ställd 11:28 15 okt 2018

ej,

Min ljudslang på Beltone hörapparat har lossnat/gått av. Vanligtvis bor jag i Visby men är på väg till Stockholm på en konferens och är i stort behov av båda mina hörapparater.

Jag undrar om jag kan komma till er efter lunch i byta ljudslang? Det är vänster öra.
    Självklart betalar jag vad det kostar.

Mvh
    Monica Mwdvall

Audika Ringvägen svarar:

Hej Monica, om det är så att det är ljudslangen som gått sönder ska vi kunna hjälpa dig på en klinik som har reception. Vårt råd är att du går till någon av våra hörselkliniker som har reception. Klinikerna som ligger i Stockholm City har reception: Dalagatan 32, Sveavägen 83, Sibyllegatan 36, Sankt Eriksgatan 44 och Ringvägen 93 eller någon av våra andra hörselkliniker med reception, du hittar alla hörselkliniker på vår hemsida: https://www.audika.se/hitta-horselklinik/horapparat-gratis-horseltest-audionom-stockholm-audika. Med vänlig hälsning, Audika hörselklinik

• Fråga ställd 15:54 25 jun 2018

Var kan jag beställa batterier till mina hörapparater on line för leverans med post?

Audika Ringvägen svarar:

Hej Alf, du kan beställa det i vår Webshop, här är länken: http://www.horselbutik.se/ Med vänlig hälsning, Audika

• Fråga ställd 21:24 25 mar 2018

Hej!
    Har hörapparater som jag utprovat och köpt hos er. På en av dessa har ljudinställningsknappen låst sig, kan jag komma in och få det fixat?

Audika Ringvägen svarar:

Hej Per, tack för din fråga! Du är varmt välkommen in till vår reception på Ringvägen så kan vi titta på din hörapparat och se om vi kan åtgärda den på plats eller om den behövs skickas på reparation. Med vänlig hälsning, Audika