Öppet, idag till 16:30

Strålbehandlingsmottagningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna

Entré 1, Huvudentré Mälarsjukhuset 1, Eskilstuna

Strålbehandlingsmottagningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna

Onkologkliniken Sörmland är en länsklinik med hela Sörmland som upptagningsområde. Vår ambition är att med högsta kompetens och kvalitet, omhänderta, bota, behandla och omvårda de patienter i Sörmland som drabbats av tumörsjukdomar. Vi har verksamhet både på Mälarsjukhuset i Eskilstuna och på lasarettet i Nyköping. Onkologkliniken består av läkarmottagning, strålbehandling, behandlingsenhet i Eskilstuna och i Nyköping, vårdavdelning Viktoriaenheten och en klinisk prövningsenhet. På strålbehandlingsenheten i Eskilstuna möts du av specialistutbildade sjuksköterskor och modern behandlingsapparatur. Inför varje behandlingsstart på en av våra linjäracceleratorer arbetar ett team med läkare, fysiker och sköterskor för att individuellt anpassa varje behandling. Strålbehandling är en av de vanligaste behandlingsmetoderna vid cancersjukdomar och ges ofta i kombination med kirurgi eller cytostatika/cellhämmande medel.

Informationen uppdaterades 16:28 - 24 apr, 2020

Logga - Kry