Onkologimottagningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna

Om Onkologimottagningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna

Onkologkliniken Sörmland är en länsklinik med hela Sörmland som upptagningsområde. Vår ambition är att med högsta kompetens och kvalitet, omhänderta, bota, behandla och omvårda de patienter i Sörmland som drabbats av tumörsjukdomar. Vi har verksamhet både på Mälarsjukhuset i Eskilstuna och på lasarettet i Nyköping. Onkologkliniken består av läkarmottagning, strålbehandling, behandlingsenhet i Eskilstuna och Nyköping, vårdavdelning Viktoriaenheten och en klinisk prövningsenhet. Läkarbesök erbjuds på Mälarsjukhuset i Eskilstuna och på lasarettet i Nyköping. Möjlighet att få sin onkologiska behandling ges också på de båda sjukhusen på ett likvärdigt vis. Onkologisk behandling kan bestå av cytostatika, antikroppar, hormonell behandling eller immunoterapier. Behandlingarna kan ges i olika intervaller och doseringar, alltid individuellt anpassat till varje person.

Entré 1, Huvudentré Mälarsjukhuset - visa på karta
Onkologi