Onkologimottagningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna

Om Onkologimottagningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna

016 - 10 39 60 , 016 - 10 49 96 , 016 - 10 49 97

Onkologkliniken Sörmland är en länsklinik med hela Sörmland som upptagningsområde. Vår ambition är att med högsta kompetens och kvalitet, omhänderta, bota, behandla och omvårda de patienter i Sörmland som drabbats av tumörsjukdomar. Vi har verksamhet både på Mälarsjukhuset i Eskilstuna och på lasarettet i Nyköping. Onkologkliniken består av läkarmottagning, strålbehandling, behandlingsenhet i Eskilstuna och Nyköping, vårdavdelning Viktoriaenheten och en klinisk prövningsenhet. Läkarbesök erbjuds på Mälarsjukhuset i Eskilstuna och på lasarettet i Nyköping. Möjlighet att få sin onkologiska behandling ges också på de båda sjukhusen på ett likvärdigt vis. Onkologisk behandling kan bestå av cytostatika, antikroppar, hormonell behandling eller immunoterapier. Behandlingarna kan ges i olika intervaller och doseringar, alltid individuellt anpassat till varje person.

Entré 1, målpunkt F - visa på karta
Onkologi