Viktoriaenheten Mälarsjukhuset, Eskilstuna

Om Viktoriaenheten Mälarsjukhuset, Eskilstuna

Onkologkliniken Sörmland är en länsklinik med hela Sörmland som upptagningsområde. Vår ambition är att med högsta kompetens och kvalitet, omhänderta, bota, behandla och omvårda de patienter i Sörmland som drabbats av tumörsjukdomar. Vi har verksamhet både på Mälarsjukhuset i Eskilstuna och på lasarettet i Nyköping. Onkologkliniken består av läkarmottagning, strålbehandling, behandlingsenhet i Eskilstuna och i Nyköping, vårdavdelning Viktoriaenheten och en klinisk prövningsenhet. Vårdavdelningen Viktoriaenheten på Mälarsjukhuset i Eskilstuna har 22 vårdplatser för onkologi och hematologi. Sektionen för onkologi behandlar de flesta cancersjukdomar och sektionen för hematologi utreder och behandlar patienter med maligna blodsjukdomar, exempelvis akuta leukemier. På vårdavdelningen ges symtomlindrande behandling, smärtbehandling, behandling mot infektioner och illamående.

Entré 1, Huvudentré Mälarsjukhuset 1, plan 4 - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt