Kirurgmottagningen Växjö

Om Kirurgmottagningen Växjö

Verksamhetschef:
Johan Moberg. Telefon 0470-58 80 00

På Kirurgmottagningen tar vi emot dig som har behov av specialiserad kirurgisk vård. Vår mottagning är uppdelad i olika sektioner utifrån specialitet: bröst-, plastik och endokrinologi, kärl, urologi, mage och tarm, kirurgi vid övervikt, allmänkirurgi, barnkirurgi och endoskopiska undersökningar i mage, tarm och urinvägar.
Hos oss arbetar läkare, sjuksköterska och undersköterska i team för patienten. Vi har mottagning till läkare och specialistsjuksköterskor. Besöken som genomförs kan bestå av undersökning, provtagning, efterkontroll, behandling och rådgivning. Våra tobaksavvänjare ger stöd och hjälp inför rökfri operation.
När du söker vård hos oss behöver du en remiss från läkare på vårdcentral eller annan läkare. Du kan också göra en egen vårdbegäran egenremiss.

Centrallasarettet Växjö, Strandvägen 8, huvudentrén, 351 85 Växjö - visa på karta
Ja
Akutverksamhet vid sjukhus, kirurgi, Bröstmottagning, Endokrin kirurgi, Endoskopiverksamhet, Kirurgi, Kolorektal kirurgi, Kärlkirurgi, Uroterapiverksamhet, Överviktsvård, Övre gastroenterologisk kirurgi

Kirurgmottagningen Växjö

4,9

11:09 - 14 jun, 2019 skrev:

Kände mig trygg och mycket väl omhändertagen från första stund. Alla är mycket trevliga och hjälpsamma och alltid tillgängliga vid behov.

07:54 - 16 jan, 2019 skrev:

Läkarna/Sköterskorna på på kirurgen samt avd 34 & kirurgteamet på Op är helt fantastiska.

03:44 - 12 nov, 2018