Allmänpsykiatriska avdelningen

Om Allmänpsykiatriska avdelningen

Verksamhetsidé
Med respektfullt bemötande i en lugn, välkomnande och hälsofrämjande miljö erbjuder vi dig ett tvärproffessionellt och väl beprövat behandlingsutbud. Med individuellt anpassad vård, god tillgänglighet, ömsesidig delaktighet och i nära samarbete med våra vårdgrannar arbetar vi för att du ska känna trygghet, hopp och få en ökad livskvalitet.

Målgrupp
Behandlingskrävande bipolär sjukdom
Behandlingskrävande svår depression, recidiverande depression
Komplicerade ångesttillstånd
Personlighetsstörningar där behandlingsprogress kan förväntas
Anorexia nervosa och ätstörningar UNS med annan specialistpsykiatrisk samsjuklighet
Neuropsykiatrisk problematik med specialistpsykiatrisk samsjuklighet utan samtidigt beroende eller psykosgenombrott
Suicidproblematik

Verksamhetschef: Sándor Eriksson, 0470 - 58 80 00 vx