Infektionsmottagning, Göteborg

Om Infektionsmottagning, Göteborg

Till oss kommer du som har en infektion som behöver bedömning av läkare eller sjuksköterska med specialistkunskap inom infektionssjukdomar. Vi tar även emot patienter med infektioner som omfattas av smittskyddslagen, undantaget könssjukdomar. Infektionsmottagningen har både tidsbeställd mottagning och icke tidsbeställd remissmottagning. Våra specialområden omfattar virushepatit, hiv, immundefekter, multiresistenta sjukdomar (som MRSA), tuberkulos och tropiska sjukdomar samt resemedicinsk vaccinationsmottagning.

Infektionsmottagningen är HBT-diplomerad.

Remiss krävs för att söka på Infektionsmottagningen. Undantag är vid misstanke om tropisk sjukdom eller sjukdom med risk för luftburen smitta (vattkoppor eller mässling), då vi ber dig ringa vår telefonrådgivning, samt vid stick- och skärskador hos personal. Du kan även skriva en egen vårdbegäran.

Icke tidsbeställd remissmottagning har öppet måndag – fredag, kl 08–17.

Telefonrådgivning av sjuksköterska, måndag – fredag kl 08-17, 031-343 42 82.

Journalvägen 10, 416 50, Göteborg, Plan 1 Östra sjukhuset - visa på karta
  • Måndag - Fredag 08:00 - 15:00 Vecka 26-33