Svea Vårdcentral, Säffle

Svea Vårdcentral

, Säffle

Sundsgatan 1B 66140 Säffle, 66140 Säffle

Välkommen till Svea vårdcentral! Vi är en verksamhet i Praktikertjänst AB som ingår i Hälsoval, Region Värmland. Vår målsättning är att erbjuda Dig och Din familj lättillgänglig hälso- och sjukvård med hög kvalitet. SVEA VÅRDCENTRAL är belägen i Säffle Hälsocenter, centralt i Säffle. Hos oss finns fasta läkare, alla specialister inom allmänmedicin samt AT- och ST-läkare. Här finns också distriktssköterskor, Astma-KOL sköterska, diabetessköterska, fotvårdsterapeut för diabetespatienter, kurator och vårdadministratörer. Hos oss kan du också få rökavvänjning. Vi har avtal med Region Värmland inom Vårdval Vårdcentral. Vi utför vård på uppdrag av Region Värmland. Patientavgiften är densamma som hos regionens vårdcentraler eftersom vi följer avgiftshandboken. Frikort gäller.
Öppettider: Mån - Fre: 08:00 - 17:00 Telefontid Måndag - Fredag 08 - 10 Jourcentralen har öppet lördag, söndag och alla helgdagar kl 09 -17 (Tider till Jourcentralen bokas via 1177) Laboratoriets öppettider: Måndag 08:00 - 16:00 Tisdag 08:00 - 10:00, 13:00 - 16:00 Onsdag 08:00 - 16:00 Torsdag 08:00 - 16:00 Fredag 08:00 - 12:00

Informationen uppdaterades 07:51 - 17 jan, 2024

16 feb, 2022

Sköterska glömde bort mig utomhus, jag gick in ef 15 min.Blev efterlyst via telefon i väntrummet. Läkaren kom 30 min försent. Skrev fel två gånger i mitt läkarintyg och glömde skriva ut recept för min medicin. Blev igår uppringd av en annan läkare som var forcerande och hon ville inte alls lyssna på mig när jag berättade hur jag mådde. Hon ville styra samtalet och få det till att jag hade andra problem. Jag fick bli arg eftersom hon inte lyssnade och så blev hon väldigt otrevlig. Hon ville inte träffa och undersöka mig eller ge mig en läkartid till någon annan. Så här vill jag inte bli bemött

27 okt, 2021

Fullt i telefonkön flera dagar. Försökt få recept via Mitt PTJ-chatten och efter en vecka har ingenting hänt. Är jag bortglömd eller dyker det upp ett recept om ytterligare en vecka? Känns omöjligt att nå fram.

Här kan du se omdömen som Svea Vårdcentral har fått i Nationella Patientenkäten.

Vårdcentral (BT), Allmänmedicin, Kuratorsverksamhet, Distriktssköterskeverksamhet, Medicinsk fotvård