Avdelning 12, Uddevalla

Om Avdelning 12, Uddevalla

Till avdelning 12 på Uddevalla sjukhus kommer patienter med olika neurologiska skador eller sjukdomar samt patienter som är utskrivningsklara och väntar på insatser från sin kommun.

Avdelningen är en rehabiliteringsavdelning där man arbetar i team runt patienten bestående av läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, arbetsterapeuter, sjukgymnaster, logopeder, kuratorer, neuropsykologer och sekreterare.

Du som patient och dina anhöriga är en aktiv och viktig del i rehabiliteringsprocessen och välkomnas att vara med i planeringen och målsättningen med rehabiliteringen under vistelsen på avdelningen.

Vårt mål med rehabiliteringen är att stödja och stärka individen med neurologiska svårigheter att finna en så god funktionsförmåga och livskvalité som möjligt.

Avdelningen består av 10 vårdplatser för neurorehabilitering och 14 vårdplatser för utskrivningsklara patienter.

Knutet till avdelningen finns även en dagvård och öppenvård som är beläget på plan 0.

Fjällvägen 9, 451 53, Uddevalla, Målpunkt A Plan 12 - visa på karta
  • Lördag - Söndag 13:00 - 19:00
Besökare får ej vara i matsalen under måltider.