Öppet, idag till 16:00

Artos Dental, Solna

Stråket 3, Solna

Artos Dental, Solna

Varmt välkommen till Artos Dental, en klinik för allmän tandvård, tandhygienist, kosmetisk- och implantatbehandling.

Vår tandvårdsfilosofi

Vår filosofi är att förebygga större tandläkaringrepp. Vi vet att grundlig information om kost och instruktioner till bättre munhygien är nyckeln till en friskare mun. Vi har som mål att skapa en god tandhälsa för alla våra patienter oavsett bakgrund och tidigare insatser.

Vi är stolta över att erbjuda högkvalitativ behandling i en lugn, trygg och familjär miljö. All behandling utförs med material av absolut bästa kvalité.

Nära samarbete med skickliga specialister

Vår klinik har mycket nära samarbete med specialister dit patienter kan remitteras vid behov.

Vår fokus är att varje besök och undersökning/behandling ska vara en positiv erfarenhet.

Vi är väl medvetna att extra självförtroende och självkänsla kommer med det ultimata leendet.

Artos Dental är en privat mottagning som är medlem i Tandläkarförbundet TEV (Tandläkare Egen Verksamhet) samt medlem i Privattandläkarnas förbund. Vi är även certifierade av Trygg Verksamhet.

Informationen uppdaterades 11:23 - 16 feb, 2021

Boka behandling

Munhygienbehandling hos tandhygienist
hos Artos Dental, Solna

Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.; Fluorbehandling vid behov.; Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.; Ev. kan det behövas flera besök om det är rikligt med tandsten och djupa fickor i tandköttet.

Tandutdragning
hos Artos Dental, Solna

Vanlig utdragning av en tand.; Alla moment ingår.;Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.

Tandlagning på kindtand, tre ytor
hos Artos Dental, Solna

Lagning med plastfyllning, inklusive material.

Rotfyllning av framtand
hos Artos Dental, Solna

Upprensning och rotfyllning av en framtand med en rotkanal, inklusive alla moment och allt material.

Krona på enstaka tand, metall och porslin
hos Artos Dental, Solna

Priset gäller när man gör en enda krona.; I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Krona på enstaka tand, helkeramisk

Bettskena

5 / 5

14 apr, 2020 Lasse F. skrev:

Detta är den första tandläkaren som har lagat mina tänder utan bedövning. Har aldrig känt mig så lugn och trygg. Led av tandläkarskräck förut, men nu är den borta. Rekommenderas varmt och djupt. Lasse

28 jan, 2020 Kati M. skrev:

Bästa tandläkaren jag har haft genom åren! Otroligt noggrann och lugn. Rekommenderar Farzad till alla vänner och bekanta!

6 nov, 2019 Per M. skrev:

Högsta betyg vill jag ge Farzad och hans team! Rekommenderas varmt!

6 nov, 2019 Anita M. skrev:

Jag är mycket nöjd med vården och med bemötandet! Ytterligare ett plus är den trevliga miljön. Jag kan varmt rekommendera Artos Dental till mina vänner och bekanta.

3 apr, 2019 M..a skrev:

Farzad är verkligen duktig, otroligt lugn och proffsionell. Han drog ut min visdomstand och det kändes inte. Var väldigt nervös då den förra visdomstanden gjorde så ont. Är så glad att Farzad är min tandläkare! Kan verkligen rekommendera honom!

Måndag - Torsdag : 07:00 - 16:00
Fredag : 07:00 - 13:00
Möjlighet till senare tid enligt överenskommelse.

Måndag - Torsdag : 07:00 - 15:00
Fredag : 07:00 - 12:00