Folktandvården Orsa

Om Folktandvården Orsa

Vi erbjuder allmän- och akuttandvård till barn, ungdomar och vuxna samt specialisttandvård inom alla tandvårdens specialiteter. Vi erbjuder även Frisktandvård - tandvård till fast pris.

Folktandvårdens helgjour har telefontid lör-sön kl. 10.00 - 12.00.

Ring 0102 - 49 71 91 för besked. Jourkliniken är belägen på Centrum Oral Rehabilitering, Manhem, Falun. Vid akuta tand- och käkskador kvällar och helger då helgjour inte är tillgänglig, ring 1177 för vidare besked.

Vi har även en handledarklinik för nyutexaminerade tandläkare, belägen på Folktandvården Origo i Falun.

Kaplansgatan 19, Orsa - visa på karta
  • Måndag - Torsdag 06:00 - 16:20 TeleQtjänst
  • Måndag - Fredag 12:20 - 13:00 Lunchstängt

Folktandvården Orsa

14:53 - 12 feb, 2016 skrev:

Underbar personal och skickliga tandläkare,snabba och lätta på handen.
Ett tandläkarbesök innebär dock oftast ett rejält ingrepp i plånboken. Jag skulle önska mer information om de möjliga behandlingar som finns tillgängliga vid olika tandproblem och de kostnader som därmed tillkommer. Allt för att på bästa sätt planera både sin tandhälsa och ekonomi!

11:57 - 14 aug, 2015 skrev:

Meddelande till väntande vid återbud borde ges den möjligheten att komma in snabbare?