• 010 - 888 54 07

Sveavägen 83, STOCKHOLM - Visa på karta

Logo Audika Sveavägen

Om Audika Sveavägen

Välkommen till Audika på Sveavägen!

Vi är experter på hörsel. Hos oss arbetar legitimerade audionomer med målet att du ska höra så bra som möjligt. Du når enklast vår klinik på Sveavägen 83 med pendeltåg, tunnelbana eller buss till Odenplan. Från Odenplan är det några minuters promenad till kliniken.

Vad kan Audika Sveavägen hjälpa dig med?

Vi erbjuder hörselundersökningar samt utprovning och service av hörapparater och andra hörselhjälpmedel. Du som behöver höra bra på jobbet kan även få hjälp med arbetsplatsanpassningar och formgjutna hörselskydd.

Vi arbetar på uppdrag av Region Stockholm med utprovning av hörapparater vid så kallad primär hörselrehabilitering. Du behöver ingen remiss för att komma till oss och hörselundersökningen är kostnadsfri.

Primär hörselrehabilitering är en del av ”Vårdval hörsel” som innebär att landstinget ger privata kliniker i uppdrag att utföra hörselvård. I Stockholm finns även ”Fritt val” som innebär att du kan välja att prova ut hörselhjälpmedel ur Audikas privata sortiment och använda en så kallad hörselcheck (rekvisition) för delar av kostnaden.

Om Audika

Prova i lugn och ro

Oavsett om du lånar hörapparat från Region Stockholm eller köper hörapparat ur Audikas privata sortiment får du 30 dagars provperiod så att du har tid att prova och vänja dig vid hjälpmedlen. Dessutom har du 3 års reklamationsrätt.

Kontakta oss gärna om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 07 mars 2019 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Sveavägen

Hörseltest hos Audika Sveavägen i Stockholm

Första steget till en bättre hörsel är en hörselundersökning hos en av våra legitimerade audionomer. Besöket är kostnadsfritt och du behöver...

Hörapparater hos Audika Sveavägen i Stockholm

Audika på Sveavägen erbjuder utprovning och anpassning av hörapparater. Vad är en hörapparat? En hörapparat är ett diskret hjälpmedel ...

Batterier till hörapparater hos Audika Sveavägen i Stockholm

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika Sveavägen kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa batte...

Karta - Sveavägen 83, STOCKHOLM

Audika Sveavägen

11:15 - 11 dec, 2017

• Fråga ställd 11:55 10 okt 2017

Hej, behöver lite service av hörapp som byte av slang, batteri. Har ni drop in ?

Audika Sveavägen svarar:

Hej Maud,
    Vi hjälper dig gärna med detta. Vissa kliniker behöver du boka in en servicetid på och andra har vi drop in där vi kan hjälpa dig direkt i receptionen. Ring oss gärna på 0200-111450 så kan vi berätta mer om hur vi kan hjälpa dig på bästa sätt beroende på vilken klinik du vill komma till.
    Vänligen, Audika