Avdelning 1, Medicinkliniken ViN

Vrinnevisjukhuset, Norrköping

Avdelning 1, Medicinkliniken ViN

Avdelning 1 är en akut medicinsk vårdavdelning med inriktning på stroke, neurologiska- endokrina- samt allmänmedicinska sjukdomar. Avdelningen har 21 vårdplatser. Vi arbetar för patienten med diagnostisering, utredning samt ställningstagande till fortsatt rehabilitering av stroke. Vi har också trombolysverksamhet dygnet runt hos oss, viss neurologi och patienter som har varit på Neurokirurgen på US finns hos oss. Strokeenheten arbetar teambaserat med patienten i fokus. Detta innebär att alla yrkeskategorier arbetar i nära samarbete med varandra för patientens bästa.

Informationen uppdaterades 17:41 - 15 feb, 2021

Måndag - Söndag : 00:00 - 00:00