Nackamottagningen, Sachsska barn- och ungdomssjukhuset

Lasarettsvägen 6,Nacka Närsjukhus,NACKA

Nackamottagningen, Sachsska barn- och ungdomssjukhuset

Vi arbetar i team kring barn och ungdomar mellan 0–18 år med kroniska sjukdomar, så som svårare astma, allergier, njursjukdomar och uppfödningsproblem. Vi utför allergivaccination för barn med svårare luftvägsallergier. Vi utreder störningar i urinblåsans funktion och har möjlighet till att utföra 24 h blodtrycksregistrering och urinflödesmätning. Vårt ätuvecklingsteam är ett tvärprofessionellt team som utreder och behandlar barn med ätovilja och vi har ett nära samarbete med Nacka Rehabcentrum och Oralmotoriskt centrum.

Vi som arbetar här är specialistläkare, specialistsjuksköterskor, psykologer och medicinska sekreterare.

Vårt utredningsteam utreder neuropsykiatriska tillstånd hos barn och ungdomar mellan 4-18 år. Vi sköter medicinering för ADHD/ADD hos barn och ungdomar som är utredda på mottagningen.

Informationen uppdaterades 16:02 - 12 apr, 2021