• 010 - 888 54 07

Forumvägen 14, plan 8, Nacka - Visa på karta

4,6

Logo Audika Nacka

Om Audika Nacka

Välkommen till Audika i Nacka!

Vi är experter på hörsel. Hos oss arbetar legitimerade audionomer med målet att du ska höra så bra som möjligt. Audika Nacka ligger på plan 8 i Höghuset i Nacka Forum. Du tar dig enkelt till oss via ett flertal bussar som stannar bara någon minuts promenad från kliniken.

Vad kan vi hjälpa dig med?

Hos Audika Nacka erbjuder vi hörselundersökningar samt utprovning och service av hörapparater och andra hörselhjälpmedel. Du som behöver höra bra på jobbet kan även få hjälp med arbetsplatsanpassningar och formgjutna hörselskydd.

Vi arbetar på uppdrag av Region Stockholm med utprovning av hörapparater vid så kallad primär hörselrehabilitering. Du behöver ingen remiss för att komma till oss och hörselundersökningen kostar 100 kr (frikort gäller, gratis för dig över 85 år).

Primär hörselrehabilitering är en del av ”Vårdval hörsel” som innebär att landstinget ger privata kliniker i uppdrag att utföra hörselvård. I Stockholm finns även ”Fritt val” som innebär att du kan välja att prova ut hörselhjälpmedel ur Audikas privata sortiment och använda en så kallad hörselcheck (rekvisition) för delar av kostnaden.

Om Audika

Prova i lugn och ro

Oavsett om du lånar hörapparat från Region Stockholm eller köper hörapparat ur Audikas privata sortiment får du 30 dagars provperiod så att du har tid att prova och vänja dig vid hjälpmedlen. Dessutom har du 3 års reklamationsrätt.

Aktuellt just nu

Kontakta oss gärna om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 08 maj 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Nacka

Hörseltest hos Audika Nacka

Första steget till en bättre hörsel är en hörselundersökning hos en av våra legitimerade audionomer. Besöket kostar 100 kr (frikort gäller, ...

Hörapparater hos Audika Nacka

Audika i Nacka erbjuder utprovning och anpassning av hörapparater. Vad är en hörapparat? En hörapparat är ett diskret hjälpmedel som f...

Batterier till hörapparater hos Audika Nacka

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika Nacka kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa batterier...

Hörseltest online hos Audika Nacka

Är du nyfiken på att veta hur bra du egentligen hör? Då kan du göra Audikas hörseltest online, för att få en första indikation på om du behö...

Karta - Forumvägen 14, plan 8, Nacka

Audika Nacka

4,6

13:24 - 26 aug, 2019

15:31 - 30 apr, 2019 skrev:

15:43 - 02 okt, 2016

• Fråga ställd 15:04 08 nov 2019

När är det stängt för lunch på Audika, Nacka? Jag råkade nämligen komma en lunchtid förut, och fick ingen service utan uppmanades komma tillbaka när lunchtiden var över. Jag vill endast köpa hörbatterier. Er hemsida innehåller ingen uppgift om stängt för lunch!

Audika Nacka svarar:

Hej Britt-Marie, vi beklagar att du inte fick hjälp på kliniken när du kom förbi. Vi stänger inte våra kliniker på lunchen vilket är anledningen till att vi inte har den informationen på hemsidan. Vi ska se över vad som inträffat på kliniken och förbättra vår service. Tack för din synpunkt! Med vänlig hälsning, Audika hörselklinik

• Fråga ställd 11:38 14 apr 2019

Hej
    Jag ska till er 17/5 kl 0930
    Jag har hört att det brunnit hos er
    Kan jag besöka er i alla fall 17/5 0930 ?
    Vänliga Hälsningar

Audika Nacka svarar:

Hej, kliniken är renoverad efter branden så du är välkommen på din tid. Med vänlig hälsning, Audika hörselklinik

• Fråga ställd 14:26 25 okt 2017

Jag tycker min hörapparat fungerar sämre kan jag komma förbi och få den testad utan att boka tid eller skall jag boka?
    Med vänlig hälsning Kim Scharf

Hej Kim!
    Det går att få själva hörapparaten kontrollerad utan tidsbokning på nåogn av våra kliniker med reception. Vilka dessa är kan du se på Audika.se under "Hitta din hörselklinik". Men om det gäller en justering av ljudnivån krävs ett bokat besök hos en audionom. Du kan kontakta oss för en tidsbokning eller om du har ytterligare frågor på 0200-111450 eller info@audika.se.
    Med vänliga hälsningar Audika Kundservice